Thursday, July 13, 2006

Clarendon

Vincent Van Gogh, Cafe Terrace at Night
(click here for the English Version)
Luminile electrice se aprinsera de-a lungul Bulevardului Saint Michel, iar terasele cafenelelor se umpleau de lume... Noaptea isi aseza mantia-i albastra peste Paris.
(Langston Hughes, The Big Sea: An Autobiography)



Clarendon - cartier in Arlington County, in imprejurimile Washingtonului. Imi petrec uneori serile acolo. Nu e Paris, bine inteles - este o strada, intre doua intersectii - dar are stil, si are un gust sigur pentru savoir vivre.

Oamenii stau pe terasele cafenelelor - Jaleo House, cu sangria si mancarurile tapas, de pilda marisscos, sau Chorizo al vino, ai acolo sentimentul ca esti in universul sudului Spaniei - apoi Cheesecake Factory, cu prajituri si salate uriase si vinuri de cursa lunga - exista in Clarendon si un magazin de vinuri de mare clasa, apoi alte restaurante, fiecare cu personalitatea lui, si cafeneaua - imi place mult sa ma duc acolo, la o masa pe terasa foarte mica, urmarind scena strazii, in timp ce inserarea invaluie totul cu picaturile ei albastre - Langston Hughes povestea de serile lui pariziene - terasele cafenelelor pe Boul Saint Mich, am fost si eu acolo odata, in 1999, Numai ca pentru prea scurta vreme - saptamana a trecut atat de repede ... Parisul lui Hemingway si Henry Miller, al filmelor Polei Rapaport - si imi vine in minte acum o seara in New York, cinemateca de la Gramercy Theater pe strada 23, o prezentare de documentare pariziene vechi, adunate intr-o viata de om de catre Jack Goelman ... Parasesc cafeneaua, libraria este la cativa pasi, m-as duce din nou acolo intr-una din seri - sau poate in Dupont Circle, la Kramer Books - ultima oara am vazut acolo o carte de Philip Caputo, Born in Africa.

Clarendon, sau Bethesda, sau Friendship Heights ... sarmul Washingtonului.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home